PJ Harvey: Let England Shake (2010)

Que dolents són els prejudicis. Vint anys m’ha costat escoltar un disc de Polly Jean Harvey. Mai m’havia sentit atret per aquesta artista anglesa, gens m’havia interessat el personatge fins al punt de creure que era americana… Però dos elements han confluït aquesta setmana, gràcies a l’era digital en la qual estem immersos (hem de veure el costat positiu de les coses que ens venen imposades): A travès de twitter vaig accedir a un article del diari britànic The Guardian en el que identificaven a través del Google Street View diferents escenaris de portades mítiques de la música; una d’aquestes portades era la del disc Stories from the City, Stories from the Sea (2000) de PJ Harvey. Segurament aquesta portada és la que em feia confondre la nacionalitat d’aquesta cantautora, ja que la portada està ubicada a Times Square de New York. L’altra virtut de l’era digital és la possibilitat d’escoltar els discs que vulguis de manera gratuïta, i gràcies a aquesta eina infinita anomenada Spotify, vaig punxar l’altre dia aquest disc del 2000, i em va semblar brutal, delicat, immens, ple de detalls, de solemnitat i d’èpica.

Feu una ullada a l'article de The Guardian, és molt interessant.

Fotografia extreta de l’article del The Guardian.

Quan va acabar aquest àlbum, vaig posar el darrer de l’artista, aquest Let England Shake (2010), i em va agradar molt també. The Last Living Rose, The Words That Maketh Murder, In The Dark Places, per destacar-ne uns, formen part d’un recull de dotze bones cançons, de tall alternatiu, amb una instrumentació curada, amb guitarres acústiques i una mirada més tradicional que altres àlbums de l’artista. A vegades se’n va a la música tradicional anglesa, a vegades sembla que estiguis escoltant als Cocteau Twins o a Kate Bush. Sense perdre el seu talant més experimental, es tracta d’un disc apte per tots els públics.

Let England Shake

Cal dir que vaig fer una mica de retrospectiva i els seus primers treballs continuen sense agradar-me, però per respecte al talent que al final li he de reconèixer, em vaig comprar aquest Let England Shake i ja he encomanat Stories from the City, Stories from the Sea.

En aquest disc compta amb l’ajuda de John Parish, col·laborador habitual de l’anglesa, un altre interessant guru de la música independent que ha participat com a productor i intèrpret en discs de gent com Eels, Goldfrapp, Tracy Chapman o Dominique A.

Curiosament en aquest disc hi falta un instrument habitual, el baix.

Deixa un comentari

Filed under Discs, Música, Músics, PJ Harvey

Deixa un comentari

